søndag, desember 10, 2006

O store Gud og andre glimt

På vei til Rwanda kjørte vi over ekvator. Man veier visstnok tre prosent mindre når man står midt oppå streken!
I gårsdagens to bryllup ble det synging til den stor gullmedalje. Først ut var jeg og Ingrid som sang "O store Gud" i kirken (det var en nordmann som giftet seg med en ugandisk dame). Vi sang versene og et helt lite kor av ugandere kom inn og sang refrenget på norsk (!). Aritg. I neste bryllup tok Team Kampala mot til seg og sang , nok en gang, "O store Gud" for vår vår sjef Sam og hans kone Alice for flere hundre gjester. I ugandiske bryllup trenger du ikke nødvendigvis invitasjon. Det er bare å komme. Det var en som fortale at å ha bryllup på landsbygda er skikkelig dyrt ettersom du må beregne mat til samtlige innbyggere! Det som e mest festlig er når bestemødre går ut på dansegulvet og jubler og svinger seg til musikken med høye rop. Utrolig! Aina Marie og Ingrid i skreddersydde kjoler - hittil har vi brukt dem i tre bryllup!
Bybilde over Kigali (hovedstaden i Rwanda). Roligere. renere og mer lovlydig (alle bodabodaførerene og passasjerene brukte faktisk hjelm) enn Kampala.
Sardiner i boks. Team Kampala presset sammen i baksetet på en taxi. Fra venstre: Per, Aina Marie, Ingrid og Kay.

4 kommentarer:

UTE avdelingen sa...

Hei igjen...

SÅ flott du er i den kjolen!! og Ingrid også. Utrolig kjekt at du sender bilder på den måten.

Vet du er i enda et/to bryllup idag, og håper du har det kjekt. Må vel bare innrømme at jeg er glad det ikke er meg.

Her var det IS på alle pytter idag. Om det bare hadde vart en stund, så vil vi kan hende få hvit jul her.

Klem fra Kajaq

Marte sa...

Hei Aina Mi:D

Du e herrrlig, og det er det ikke tviiil om:) Saaaaaa kosli aa faa film av dokke!:D Har du enda ikke mottatt brev? Nesten en og en halv maaned siden jeg sendte det naa... Tja... sukk... huff.

MEN: er det et sporsmaal om jeg blir med paa tur? Nei, du burde vite bedre:P Jeg er med omtrent hver gang du spor (saa lenge det ikke er jordskjelv eller noe..) :D
Jeg gleeeder meg til aa gi deg en stooor klem! Vaar saa moro aa hore stemmen din igjen at jeg nesten ble litt sentimental! men bare nesten!:P

Her kommer en bursdagsgave til deg, og det er en klem, selv om du ikke har bursdag for om lenge (var det i mars?)

STOOR gla-i-degklme fra Marte som opplever baade ditt og datt:D

PS: i dag skal vi synge velsignelsen paa gudstenesten.. Hiho:P

PS2: Dere er saa nydelige med de derre kjolene, men hvor er rastaflettene?

Gillian G Mwaura/Edube sa...

wao good pictures you really seem to be having good tyme in uganda,,,,,yah equator mmmmmmmm thats why we have summer all long,,,,,,,,,, missing you alot......love

Marianne sa...

Saa bra at me treffe dokk te Ezra!! Det e ikkje lenge te det! Kosa dokke fram te daa!