tirsdag, desember 18, 2007

Jeg har juleferie.
Det kjennes nesten litt pussig.

Laget nettopp en pepperkakedeig som jeg sammen med mine søsken skal angripe med mann og kone former for å lage mann og kone kaker. Har aldri vært særlig fan av å følge oppskrifter slavisk. Det går som regel greit, men denne gangen er jeg redd oppskriftene har tatt hevn. Jeg klarte nemlig - da jeg var i mitt kreative hjørne og puttet revet appelsinskall i gryta - å glemme de to eggene. Mon tro hva det vil føre til. Ser for meg de fire følgende alternativer:

1) det blir noen smuldrete kaker som forårsaker kakesmuler i sofaen
2) kakene blir så eksepsjonelt gode at folk spør meg om oppskriften
3) man merker ingen forskjell
4) man spiser pepperkakene og tenker "det er noen som mangler, jeg kan bare ikke sette fingeren på hva."






Bilder fra Langesund og (delvis) Oslo.

God advent videre.

5 kommentarer:

Ingrid's blog sa...

Så fine bilder!:)
Pepperkakene komme nok t å bli fantastisk gode, "Aina Marie spesial";) Hæ? D e jo nesten litt kult å ha sin egen pepperkake oppskrift!:)
Ha en flott 19 dag i Advent dag!:)
Klem,klem:)

Ingrid's blog sa...

Så fine bilder!:)
Pepperkakene komme nok t å bli fantastisk gode, "Aina Marie spesial";) Hæ? D e jo nesten litt kult å ha sin egen pepperkake oppskrift!:)
Ha en flott 19 dag i Advent dag!:)
Klem,klem:)

taisotsubo sa...

Hei!
Uhnnn...miss pepperkaker! =)
Wish you a Merry Christmas!!!
Klem!

Stine sa...

Jeg er spent, hvordan ble egentlig pepperkakene?? Ble det mange smuler i sofaen? Eller mange spm etter oppskriften? Jeg tror de ble dødsgode,de må bare bli det etter en touch av Aina-Marie;)

Ha en fin adventstid, og juletid Aina! Håper vi sees mer etter jul!:)

Juleklem

Kay Amund sa...

:)
Ej e spent på å høre kordan smaken på pepperkakene blei!

E veldig kjekt å lese bloggen din, du fær prøve å oppdatere oftere;)

klem