søndag, mars 02, 2008

Minnenes oppblomstring

I helgen har jeg snakket, husket, mimret, delt, ledd, tenkt og gitt klemmer. Sam, Faith og Pamela var i Oslo og sammen med mitt tidligere teammedlem Kay var det nesten som å ha et lite mini-uganda i hovedstaden.

Vigelandsparken - eller kanskje bedre kjent som "the park with the naked people".


Pamela er like sinna som sinnataggen.
Sam snakker i telefon med votter (måtte låne litt klær så han ikke frøs seg hvit)
Faith i sitt vanlige, livgivende humør.
Sjokolade- og rosinboller spises mens vi venter på en trikk.
Frokost søndag morgen - amerikanske pannekaker i solsteken utenfor kjøkkenet.


Ting jeg ikke har tenkt på på lenge, som plutselig ble så virkelig:
-hvor glad jeg er i matoke
-hvordan man sier "ih", "eh" og andre begeistrede lyder
-hvilken "tids-ro" ugandere utstråler"
-hvor god Sam er til å lage rymter med hendene
-sangen "how deep the Father's love for us" vi memorerte på vår vei mot Lira
-mengden sukker i teen
-smaken av chapati
-uttrykket: That ka-boy
-hvor glad man kan bli i mennesker

10 kommentarer:

Kay Amund sa...

Du teke so fin bilde!
Va en bra dag!
Morosamt å treffest, so hadde d vør morosamt om oss alle kunna møttest i Uganda en gang!
En veit aldri;)


Du e god!

Ingrid's blog sa...

ååå, d så gøy ut!:)
Enig med Kay: fiiiine bilder!

Såå gla i deg!:)

God bless!
Klemmer i massevis fra meg t deg!:)

pam2rya sa...

Oh they are pretty!!!...miss the sunshine in Oslo..(or is it the breakfask in the sun!!! he he he..) Tussen takk 4 alt...jeg vil glemme det aldri! Stor klem.

UTE avdelingen sa...

hei du gode telefonkontakt.... har sittet og jobbet med bloggen min i kveld. Kjekt å stikke innom din. Tror jeg krever for mye av layouten.... det blikke helt som jeg vil. Digger dine oppsett....

Ingrid's blog sa...

Hei!:)

Eg fikk boken i posten i dag!:)
Tusen takk for at du sendt an!
Gjett kem som nå sga ha noen gode kvelder i min gode stol, og lese en god bok??

God påske kjære venn!:)
Klemmer fra meg

Unknown sa...

Morsomt... Så kjekt å lese bloggene til sånne Uganda-folk.

Tror jeg må prøve meg på chapati en dag. Også har jeg lovet å lære Anne å lage samosa, så det må jeg og få gjort.

Savner ikke matoken så veldig, men hadde en veldig bra matoke-opplevelse da jeg var med Josh ut i bushen og besøkte dama hans. Fersk høne (løp mellom bena på meg et par timer tidligere) med fersk matoke fra "hagen" var ikke å forakte.

Per Oddvin Stornes sa...

No sønst ej det e på tide med en aldri så liten oppdatering Aina! Om påska di for eksempel:)

Per Oddvin Stornes sa...

Bare hyggeli Aina!

Og tusen takk! Har en times pause nå mens folk spiser og skitner til enda en haug med tallerkener og bestikk:) I dag skal jeg bare jobbe til tre håper jeg, i går ble det 10 timer med vask. Men Gud har sendt meg hit, og han utruster de villige og gir meg styrke, så jeg skal ikke bli veldig lei:p

Eirik sa...

"ihh!" "eehh!" "aiaiai!" Jeg lurer på hvor lenge jeg kommer til å bruke sånne uttrykk:P

Prince Williams Mawanda sa...

That Ka-boy hehehehehe so funny. Aina, i never know u had a thing for matooke;P

I can understand the look on Pam's face under the statue...i also fleaked out;) hahaha