fredag, oktober 24, 2008

Sogn og Fjordane

Den siste uka har jeg blitt overveldet av Sogn og Fjordanes storslåtte natur. For en som valser rundt i Oslo til vanlig skal det ikke mye friluft og horisont til før hverdagen blir satt i perspektiv. Nå har jeg kommet tilbake og går fortsatt rundt og tror at turen har gjort meg til et mer fredfyllt mennesker. Måtte det vare.

Grunnen til min fredsreise var forøvrig Operasjon Dagsverk som i år sammarbeider med Strømmestiftelsen - organisasjonen som har tro på fiskestenger framfor fisk. Fantastisk konspet som jeg mer enn gjerne går god for. Har engasjert ungdomsskoleelever og VGS-elever til å bli gira på Shonglap og jenter i Bangladesh gjennom et engasjerende foredrag (litt inhabil i omtalen, men dog).

Dette er meg på en stein i Måløy. Virkeligheten er selvfølgelig mange ganger så storslått! Neste uke inntar jeg Nordland! Og denne gangen skal jeg huske fotoapparatet.

10 kommentarer:

Solveig og Sondre sa...

Så bra! Jeg har brukt en uke i praksis på ungdomsskolen på det samme:) Og det er jo en takknemlig oppgave.

Marte sa...

Hei! Så kjekt at du er imponert over sogn og fjordane da! Du vet Måløy er slettes ikke langt ifra Ålesund, og kommer du hit blir du nok enda mer imponert:P :)
Kjempeflott at du informerer og engasjerer! :)

Håper du har mottatt noe tynt, hvitt og firkantet i din postkasse!

Glad i deg! Stor klem fra Marte:)

Kay Amund sa...

Vestlande e vakker asso!
Du fær ta dej en tur på sunnmøre en dag;)

gle mej til å sjå på bilde fra Nordland, ej he aldri vør nord for Trondheim!!

Håpe turen og foredraga he gått bra:)

Klem

Stine sa...

Vakre bilde,tatt av ei vakker jente:) Gle mej til å sjå bilde fra Nordland også!

Og gle mej også til neste gang vi sjåast rundt omkring her i hovedstaden...en kopp te atme dej hadde gjort sej i vintermørket:)

Klem fra Stinemor:)

Per Oddvin Stornes sa...

E so enig so enig med resten av kommentarane, Vestlandet med fjord og fjell som stupe nedi dei, strende og tøffe steinformasjona e fint å kvile aune på! Kom til Sunnmøre og bli enda meir imponert:D
Gle mej til gløgg og pepperkake om nakken vike!

Anonym sa...

Aina Marie! TUSEN TAKK for alle de gode kommentarene du har sendt meg, jeg blir saa oppmuntra av dine lysglimt:) Haaper veldig du har det bra! Har ikke mailadr. du, saa jeg skriver en hilsen her! Du er superoptikjempefantafenomenalistisk bra!!! STOOOOR KLEM FRA INGVILD

Unknown sa...

Her var mye skryt både til Aina og til vestland vestland. Fortjent er det sikkert og, iallefall det til Aina, og må jo innrømme at det er fint vestpå. Men hvor blir det av de flotte bildene nordfra som vi venter på?

Vil uansett ønske deg ei velsigna god romjul og et spennende nytt år Aina! Jeg og Anne har kjøpt oss billetter til Kenya til sommeren, og håper det blir mulig å treffe på deg i området.

Klemmer fra meg

Kay Amund sa...

No venta ej i spenning på oppdatering ;)
Håpe eksamen gjenge bra!

Marianne sa...

Hei! Ka har skjedd med bloggen din? Savne nye nydelige bilder og kloke betraktninger.
Mvh frk. Gudefjern

Ingrid's blog sa...

eg hb du IHVERTFALL begynne å oppdatere igjen når du reise t Uganda.. hvis ikkje får du med meg å gjør!!!! ;)

Hb du har d veldig fint!:)
og ønske deg Goooooooooooood sommer!:)
Klem