torsdag, august 06, 2009

Uganda igjen

Det er nesten to og et halvt år siden jeg skrev et blogginnlegg fra Uganda. Her kommer et igjen.

Denne gangen er det annerledes. På en måte i alle fall. Jeg kom mandag kveld, i dag er det torsdag. Allerede. Tiden flyr, men likevel føles det som om jeg aldri har vært noen andre steder. Vet ikke hvordan jeg kan forklare det annerledes. Luktene, smakene, lydene - alle de gode gjensynene med gode venner - det er på en måte velkjent alt sammen selv om denne virkelighetens plass i meg har ligget brakk en stund. Hele tiden forventer jeg at Ingrid, Kay og Per skal dukke opp fra et eller annet sted.

Kontrastene utfordrer. Sånn sett er det mange inntrykk selv om jeg er her kort. I dag morres ble jeg skremt av hane ute i hagen da jeg skulle på do. Tror den blir middag i kveld.

Neste tirsdag til torsdag blir jeg med Children`s department på en retreat/training. På lørdag er det FMCP (FOcus Mulago Childrens Project) og forhåpentligvis et besøk til Sanyu Babies Home. Besøk til Dorcas, Moses, Vincent ... I går møtte jeg tidligere Hald-studenter (Eivind, Anne Margrethe, Prince, Faith, Neat, Pamela) - veldig kjekt!

Jeg er frisk og fin og har det bra og før jeg vet ord av det er jeg vel tilbake nord. Men fortsatt her jeg noen netter igjen under myggnettingen i Bweyogerere.

7 kommentarer:

Per Oddvin Stornes sa...

Kos deg i fleng Aina!!
Og hils kjentfolk:D
Spis en porsjon matoke for meg og noen ananaser og samosaer er du snild:)

Jeg dukker plutselig opp i Oslo neste uke, gleder meg!

Vil se bilder!

Ingrid's blog sa...

ÅÅÅÅÅÅÅ, du e SÅ heldig!:) Sgo ønskt at eg bare kunne 'dukke opp'!! Nyt hvert øyeblikk, og HILS og gi klemmer fra meg!

Glede meg t bilder;)
GOOOOE klemmer

Kay Amund sa...

Ka kjekt å lese blogg oppdatering frå Uganda :)
Gle mej til å sjå bilde ette kvart!

Ta vare på dej sjøl å helse alle kjente:)

Klem frå mej :)

Stine sa...

aah aina, saa digg at du e tilbake i uganda! kjenne mej veldig igjen i d du skrive, her ej sitte paa en internettkafe i iquitos, altsaa peru! alt e velkjent, men likevel annaleis enn sist gang ej va her!

nyt tia i uganda, kos dej masse, saa sjaaast oss snart i tha town oslo:D

varme klemma fra amazonas-jungelen!

Marte sa...

Aina!! Så moro og kjekt å lese :) Her sitter jeg alene i leiligheten. Gleder meg til vi blir her alle tre! Men først skal du kose d masse i Uganda :)
Tenke på d!!

Stor klem fra Marte :)

Eirik sa...

Så utrolig gøy:)

Send hilsner fra meg også, i Bweyogerere, på Makerere i Mulago og overalt!

Nyt dette!

Anonym sa...

takk for gode kommentarer!
Jeg hilser i hytt og gevaer:)
Gleder meg til aa vaere med deg i leiligheten Marte.

varm hilsen
Aina Marie